myrthesavontuur.reismee.nl

Een week vloog voorbij..

Zo! Alweer een week verder.. Veel gezien en gedaan. Ik bleef een beetje hangen in de shock en daarnaast moeten wij constant van hostel naar hostel. Maar goed, waar zal ik eens beginnen? Na Bangkok reisden we per nachttrein door naar Chiang Mai. We hadden met opzet niet de goedkoopste van de goedkoopste uitgekozen.. Toen we eenmaal in de trein zaten schrokken we.. dit was zó primitief. Bedjes gemaakt voor Thaise vrouwtjes, kom ik aanzetten met mijn bijna 1.80m.. Niet zo lekker geslapen dus.

Wat wel bijzonder was is dat er een oude Thaise vrouw tegenover mij zat. Ik communiceerde met haar via google translate, ze ging naar haar familie. Daarna gaf ze me van alles: 2 spelden met een figuur erop, die zij aan mijn jurkje bevestigde. Ze gaf zowel mij als Jessica van die Ricola keelsnoepjes en nog een mondkapje (Zo’n tandarts ding). Dit verbaasde mij ook, Veel Thaise mensen dragen dit tegen smog en tegen ziekteverwekkers.

Via Booking.com hadden we voor 2 nachten een hostel in het nieuwe centrum van Chiang Mai geboekt, Artistel Hostel. Het hostel zag er super leuk uit van binnen met beschilderingen en je mocht op de leidingbuis schilderen!

De eerste dag besloten we om naar de olifantjes te gaan?. Dit zijn olifantjes die o.a. gebruikt zijn om op te rijden en voor kunstjes. Ik vond dit erg bijzonder, want ik had alleen nog maar olifanten gezien in de dierentuin. We mochten ze bananen voeren en een soort bamboe. Daarna gingen we met ze in de modder poelen, de olifanten gingen gewoon liggen op hun rug en rondjes draaien. Vervolgens gingen we de olifanten ‘schoonspoelen in de rivier’. Hierbij moesten we over stenen lopen en glibberige modderweggetjes. Doordat we zo dicht bij de olifanten stonden, stond er eentje op mn hiel... dit deed best pijn, maar heb er nu geen last meer van. Een geweldige bijzondere ervaring en ik had het zeker niet willen missen.

We boeken hostels waarbij het ontbijt erbij in zit. Dit bestaat vooral uit witte toast met jam, valt ons op.

Chiang Mai heeft ‘s avonds een Night Bazaar dus we besloten om daar nog even heen te gaan. Allemaal lichtjes en leuke barretjes met muziek. Erg sfeervol.

De volgende ochtend was het tijd om naar ons volgende hostel te gaan: Hostel by bed. Dit hoste ligt in het oude centrum van Chiang Mai en leeft direct ook veel meer. Deze avond gingen we een burrito eten bij een streetfood tentje, het was heerlijk! Daarna gingen we biertjes drinken bij de barretjes. Dit was erg gezellig, want we kwamen onze Engelse kamergenoten tegen en gingen hier een drankje mee drinken.

De volgende dag besloten we om een tempel te bezoeken, erg mooi. Ik hoef er alleen niet 10000 te zien (Heb je hier wel). Het vervoer is hier ook bijzonder, je hebt Tuc tucs en The red bus. Wat wij doen is van tevoren een prijs afspreken (en afdingen)!

De dag erna besloten we om een tour te doen. We werden om 8:15 opgepikt en reden de bergen in, we wilden naar Doi Inthanon en we zouden watervallen zien. Het teleurstellende is dat we nooit naar Doi Inthanon zijn geweest... terwijl dit wel op de flyer stond. Het valt me wel op dat ze het hier mooier maken dan het daadwerkelijk is.. De watervallen waren leuk om te zien.

Wat ik heerlijk vind aan het reizen is dat je zoveel mensen ontmoet en dingen uitwisselt. Ik weet nu echt dat ik de talen die ik spreek, verder wil ontwikkelen!

Momenteel verblijven we in Chiang Rai en zijn we van plan de lang-nek stam Karen te bezoeken en de Witte en blauwe tempel.

So to be continued !


Reacties

Reacties

Hilly

Leuk om te lezen Myrthe. Flashbacks: Wij hebben ook een paar nachten in het oude centrum geslapen, was daar inderdaad heel gezellig! Ook een Thaise massage gehad?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!