myrthesavontuur.reismee.nl

Van het Noorden naar het Zuiden

Nadat we Chiang Mai en Chiang Rai hadden bezocht, werd het tijd om naar het zuiden te reizen. We hadden bedacht om naar Phuket te vliegen, dus boekten online een ticket en daar gingen we dan. We zaten in het vliegtuig met allemaal Thaise mensen, wat ook al een heel avontuur is. De stewardessen zien er heel anders uit. Online had ik via booking.com een hostel geboekt: Vibes Party Hostel. Dit ligt in Patong, vlakbij het strand. Daar aangekomen was er niet zoveel party te beleven.. Het regende en het hostel was vies. We gingen die avond opstap in de Bangla walking street. Ik wist niet wat ik zag.. allemaal dansende vrouwen en mensen die je naar binnen wilden lokken met allemaal rare shows. Erg shockerend om te zien, ik zou er niet weer naartoe gaan.

Vanuit Patong werden we opgehaald door de taxi en reden we naar de pier, waar de boot naar Phi Phi en Koh Lanta vertrok.

4,5 uur zaten we op de boot in totaal. Maar wat we onderweg zagen was prachtig! De Phi Phi eilanden die moet je gewoon gezien hebben.

Op het eiland Phi Phi Leh stapten we op een andere boot, die ons naar Koh Lanta bracht. Een heerlijk rustig eiland, dit hadden we nodig! Parel witte stranden met helderblauw water. We verbleven in Lanta Dareen resort. Dit zijn allemaal hutjes, aan het water. Wel wat gedateerd allemaal, maar het uitzicht is bijzonder mooi. Daarnaast zijn de mensen hier super vriendelijk, wat ze in Patong niet zo waren (naar onze mening). Je kunt hier heerlijk eten. En dat gingen we doen, we gingen naar de oude pier (Old City) en aten daar een rode curry met rijst en als toetje mango sticky rice (omnomnom). We wilden weer naar ons hutje dus ik belde de jongen op die ons had gebracht naar The Old City. Hij kwam weer aanrijden in zijn auto en bracht ons terug naar ons hutje.... althans dat mislukte, aangezien de motor midden op de berg afsloeg. Gelukkig kon hij in de achteruit een pad inrijden. Hij belde zijn vader op en die haalde ons op, samen met zijn zus. Daar zaten we dan in de auto met een Thais gezin. Ik vond het erg bijzonder.. Eerder die dag had ik een leguaan gezien op het strand en zat er een spin (ter grootte van een vogelspin) op onze kamer. Na Koh Lanta zullen we doorreizen naar Koh Phangan en de fullmoonparty gaan beleven??

Hilly

Wat een avontuur. Benieuwd of jullie naar Koh Phangan gaan.
Ieuw zo'n dikke spin op je kamer! Hoe heb je'm weg gekregen?
Het eten is een ontdekkingsreis op zich he. Wit brood met jam in het Noorden herinner ik mij ook nog, daar was het echt gedaan met kaas op je brood. Alternatief is ook 's ochtends witte rijst met een sausje... Nog geen problemen gehad met super scherp eten waarbij de tranen over je wangen lopen?

Jeanette

Lieve Myrthe, wat een prachtig avontuur. We genieten van je leuke verhalen. En wachten met smart op de volgende blog. Nog veel mooie avonturen gewenst van opa rn oma. Heel veel knuffels en een dikke tut

Myrthe Tienstra

Hoi Hilly, ja we zijn naar Phangan geweest! De reuze spin heeft de eigenaar van het resort voor ons weggehaald. Super vriendelijke mensen! En witbrood is inderdaad wat ze hier hebben..