myrthesavontuur.reismee.nl

Yogyakarta

We vlogen vanaf Bangkok naar Jakarta en vanaf Jakarta direct naar Yogyakarta. In het vliegtuig zaten we bij een local man en hier kletsten we mee. Hij was naar Thailand geweest om les te geven. Hij vroeg zich af of we ook naar Yogyakarta gingen en of we dan een taxi met hem wilden delen. Dit leek ons een goed idee. Toen we eenmaal in Yogyakarta aan waren gekomen, pakten we onze baggage en daar stond hij al te wachten..

Wat bleek: Hij had zijn eigen chauffeur en we mochten gratis meerijden! Hij bracht ons helemaal naar binnen bij ons hotel in Yogyakarta en hielp met vertalen.

We verbleven in POP hotel timoho. Prima hotel, maar ver van het leuke centrum. En je kreeg rijst als ontbijtt.. We zijn dus ook nadat we onze rust hadden gepakt, naar een ander hotel gegaan. We verbleven in Pondok Sare. Erg leuk en lief personeel wat goed Engels kon spreken. We raakten met een meisje aan de praat die daar werkte. Ze vroeg ons of we studeerden en we hadden het al snel over haar werk. Ze vertelde ons wat ze per uur verdiende (50.000 rupiah, dit komt neer op 2,99 euro). Ze was 24. Ze schrok zich wezenloos van ons uurloon.. Ze stuurde aan de kunstacademie in Yogyakarta. Ze wilde graag naar Nederland.

We besloten om een tour te doen waarbij je de zonsopkomst ziet en de Borobudur tempel. Voor de zonsopkomst moesten we vroeg uit ons bed(03.00)! Yuni had al een ontbijtje voor ons klaargezet. We reden een uur en kwamen aan bij het uitkijkpunt. We wachten nog een uur en wat we zagen was schitterend. Daarbij hoorde je de hanen zingen. Dit vond ik het mooiste. De Borobudur vond ik persoonlijk niet de (350.000 rupiah waard).

Vanaf Yogyakarta vlogen we de volgende dag door naar Den Pasar, Bali!