myrthesavontuur.reismee.nl

Eerste stap in Azië

8-6-2018


We liepen door de gate naar de aankomsthal van Bangkok (Suvarnabhumi Airport) en daar stonden we dan..

Eigenlijk startte mijn cultuurschok hier al.

Op het moment dat we ons paspoort moesten laten zien aan de douane.. en daarna pas onze bagage van de band af konden halen. Ik moest in een camera kijken en tegenover mij zaten twee Thaise mannen in een bepaald uniform. Ze schreven een bepaald briefje en dit moesten we aan ons paspoort toevoegen.

Het eerst wat we deden toen we onze backpack hadden, was een Thaise simkaart regelen. #internetverslavingmuch

Eenmaal buiten aangekomen regelden we een taxi voor 500 baht.... (13,26 eu) achteraf gezien was dit teveel. Dit had ook wel voor 300 baht gekund.

We besloten om van deze dag een chilldag te maken, gezien onze komende jetlag (Die we niet hebben gehad!)

Na een paar uren bij het zwembad gelegen te hebben, besloten we om een hapje te gaan eten op de Koh San Road. Dit is dé backpackers straat van Bangkok en minder dan 1 km van ons hotel af.

Aangekomen op de Koh San Road zette mijn cultuurschok zich nog verder voort. Overal zag je Thaise vrouwen en mannen eten bereiden en daarnaast komt er een hele heftige geur op je afwaaien. Vis en vlees liggen gewoon buiten onverpakt te broeien in de warmte. #Ikslaevenover

Wat daarbij komt is dat het verkeer erg druk en chaotisch is. Ze rijden hier rechts en halen in via invoegstroken.. kris kras allemaal dus.

Maar goed.. toen kregen we dus best wel honger en besloten we naar een kraampje te lopen waar het er wél goed uitzag. De Thaise vrouw achter het kraampje sprak geen Engels (Bijna alle Thaise mensen niet), wat het lastig maakte om vragen te stellen over het eten.

Ik koos voor de Pad Thai met gamba’s (ik kreeg welliswaar 3 gambas’ ??) Het leek me best wel spannend, aangezien je niet 100% weet wat je eet.. Maar het was super lekker!

Hierna besloten we om terug te gaan naar ons hotel (We verbleven in Nuovo City Hotel) en lekker te gaan slapen.




Reacties

Reacties

georges

toeval, wij gaan in oktober naar bangkok, en logeren ook in het nuovo hotel, niet ver van kohsanroad.
Een heel praktische vraag : ik lees soms dat de bedden nogal hard zijn in thailand wat een probleem is voor mijn vrouw die een hernia-operatie ondergaan heeft. Valt dit mee in het nuovo hotel ?

Myrthe Tienstra

Hoi Georges,

De bedden zijn inderdaad hard op sommige plekken.
Ik vind dit een lastige vraag, maar zou de bedden niet hard noemen. Hou zelf ook van zacht! Haha
Als tip: Ik zou nog even googlen op Nuovo City hotel en dan de bedden.
In hostels zijn de bedden wel vaak hard..

Groet,
Myrthe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!