myrthesavontuur.reismee.nl

Terug van weggeweest..

Hallo allemaal,

Aangezien we het zo leuk hebben ben ik niet zo actief geweest met schrijven ..

Koh Lanta was een bijzonder plekje en we zijn na Koh Lanta doorgereisd naar Koh Phangan. Om de fullmoonparty mee te kunnen maken. Dit was een hele lange reis, want we moesten eerst met de boot en vervolgens weer met de bus en daarna weer met de boot..

Daar eenmaal aangekomen merkte je direct het verschil tussen Koh Lanta en Koh phangan. Daar waar je op Koh Lanta helemaal tot rust kunt komen, is dat hier niet het geval. Dit is een feest eiland en het hele eiland staat ook bekend om de Full Moon Party en daarnaast hebben ze ook de Half moon party, The Jungle party etc.

Wij hadden een hostel geboekt, maar kwamen in een 2-persoons kamer (CHILL). We besloten om de eerste avond vroeg te gaan slapen, want daarna was de fullmoon party.

We liepen deze avond langs de straatjes van Haad Rin en hier zie je allemaal Thaise vrouwtjes die hun buckets met alcohol aan je willen verkopen. Het grappige deze avond was dat er een vrouw was die zei dat we Nederlands waren. Dit klopt natuurlijk (DUH), maar zij kon ook Nederlands! Ze had zelfs in Nederland gewoond..

De volgende dag gingen we naar het strand en genoten we van het weer. Toen ik ging zwemmen in de zee voelde ik een rare prikkeling. Eerst dacht ik dat dat het zout was, maar toen we later met een Zuid-Afrikaanse man spraken, zei hij dat hij hetzelfde ervoer. Waarschijnlijk een soort onzichtbare jellyfishes. Dat betekende dus niet meer zoveel zwemmen.

We besloten om ons deze avond vroeg klaar te maken, ivm met de drukte. We aten een heeƩrlijke pizza bij een Italiaan en zo hadden we dus ook een goede bodem gecreƫerd voor de alcohol die we die avond gingen nuttigen. Die avond ervoor had ik al een leuk fullmoon topje gekocht, rood gebreid. We besloten om ons te laten verven met neon-verf.

Het feest kon beginnen! Het was nog niet zo laat, maar het strand van Haad-Rin was al aardig gevuld met mensen.. Overal zag je mensen met neon-shirts en neon-verf en overal waren vuurshows. Op de achtergrond kon je de zee nog horen, later op de avond vervaagde dit geluid ?.

Je had allemaal tentjes met verschillende soorten herrie (De muziek stond loeihard). Maar dit maakte het niet minder gezellig. Ik heb deze avond met heel veel mensen gepraat uit allemaal landen.

Het was een leuke avond en ik zou zeker weer eens willen terugkeren!